Otwarta szkoła

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 września 2016

mgr Eliza Ilcewicz

TEMAT: „Otwarta szkoła”

PROWADZĄCA: Eliza Ilcewicz

ZADANIA:

 - rozwijanie empatii i twórczego myślenia;

- nabywanie umiejętności pracy w grupie;

- rozwijanie umiejętności efektywnej pracy indywidualnej;

- kształtowanie zachowań sprzyjających prawidłowej komunikacji;

- rozwijanie dziecięcej fantazji i wyobraźni;

- wdrażanie zachowań sprzyjających aktywności fizycznej i dbałości o własne zdrowie;

- odreagowywanie napięć związanych z pobytem w szpitalu.

CZAS TRWANIA: 60-70 min.

MIEJSCE REALIZACJI: WSSzDz Olsztyn.

DATA: 8 czerwiec 2016 r.

UCZESTNICY: szkoła podstawowa.

METODY PRACY: burza mózgów; rozmowa kierowana; indywidualne wypowiedzi wychowanków; zabawy ruchowe oraz edukacyjne; elementy metody stacji edukacyjnych.

FORMY PRACY: indywidualna i grupowa.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kredki, flamastry, kartki z hasłami, maxi puzzle, tacki papierowe, kręgle, kolorowe kule, karty pracy, klocki bryłowe drewniane, termometr ewaluacyjny, mata do zabawy ruchowej, magnetofon i płyty CD.

 

 

PRZEBIEG IMPREZY:

  1. Powitanie wychowanków i rodziców;
  2. Rozmowa kierowana, wprowadzająca w temat imprezy pod hasłem „Otwarta szkoła”.

Szkoła to magiczne miejsce, w którym dzieci poznają literki, cyferki, uczą się liczyć, pisać i czytać. W szkole też rozwijają swoje zainteresowania i nawiązują relacje koleżeńskie.

Szkoła szpitalna, to szkoła, w której dzieci nie tylko się uczą, ale i bawią. W związku z tym życzę wszystkim wesołej zabawy.

  1. Podział dzieci na grupy (6 grup);
  2. Omówienie stacji edukacyjnych.

Na naszą imprezę przygotowałam dla Was 6 stacji edukacyjnych.

Na wykonanie zadania na stacji każda grupa ma 10 min.

Każda stacja zaopatrzona jest w termometr emocji. Jeżeli zabawa się Wam podobała -wpisujecie swoje imię na czerwonym obszarze, jeżeli nie – wpisujecie swoje imię na niebieskim polu.

STACJE EDUKACYJNE:

  1. Dwa tory kręgli – kula tocząca się po podłodze powinna strącić jak najwięcej kręgli.

 

  1. Wygibajtus – gra, w której każdy z uczestników gra całym ciałem. W zależności od wskazań na tablicy kolorów, gracze muszą postawić swoje stopy i dłonie w odpowiednich miejscach planszy. Gracz, który nie może zająć na planszy wskazanego miejsca odpada. Wygrywa ten, kto szczęśliwie losował i był najbardziej wygimnastykowany. Te dwie zabawy zadbają o Waszą aktywność fizyczną, która ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka.

Bounce-off – gra zręcznościowa polegająca na ułożeniu piłek w dołkach planszy według wzoru na karcie. Wygrywa ta grupa, która ułoży wzór prawidłowo i najszybciej.

 

  1. Układanie Maxi Puzzli – praca grupowa – „ Poznajemy świat”.

 

  1. Kalambury „Co robię?” – dzieci po kolei losują hasło, które pokazują za pomocą ruchów. Reszta grupy odgaduje hasło.

 

  1. Otwarta szkoła – zajęcia plastyczne – dzieci na tackach papierowych rysują lub opisują skojarzenia związane z otwartą szkołą. Całość będzie przeznaczona na wystawę plastyczną, pt.: „Otwarta szkoła w szpitalu” - praca indywidualna.

 

  1. Kącik rozrywek umysłowych: labirynty, odnajdywanie różnic, krzyżówki, rebusy i zagadki – praca indywidualna.

Na koniec imprezy nauczyciel dziękuje wszystkim dzieciom za udział w imprezie.

 

HASŁA NA KALAMBURY:

  1. Czytam książkę
  2. Piszę list
  3. Piorę bluzkę
  4. Pływam w jeziorze
  5. Robię ciasto
  6. Sprzątam mieszkanie
  7. Łowię ryby
  8. Chodzę po górach
  9. Jeżdżę na rowerze
  10. Jeżdżę na hulajnodze
  11. Opalam się
  12. Odrabiam lekcje
  13. Robię zakupy
  14. Pakuję plecak
  15. Wysyłam sms-y
  16. Robię na drutach szalik
  17. Szyję sukienkę
  18. Myję okno
  19. Lecę samolotem